Cercar en aquest blog

dissabte, 27 de novembre del 2010

9. PARTICIPACIÓ EN LES REUNIONS DE COORDINACIÓ.

Aquest títol correspon a la cinquena fase i s'ha realitzat durant la primera setmana de novembre amb una durada de 5 hores.
 
Objectius que vaig proposar van ser: 

- Assistir a les reunions trimestrals que estableixen la Psicòloga de l'EAP i la Psicòloga del Gabinet d'Orientació Psicopedagògic (tutora).
- Demanar orientacions i
- Recollir punt de vista de les dues professionals de l'equip multidisciplinar del centre.

Els destinataris implicats són: la Psicòloga de l'EAP, la Tutora de Pràctiques i la practicant.

Activitats i continguts: Presentació i comentari dels objectius del Pla de Treball i acordar sobre el nivell d'implicació de l'EAP en aquesta tasca.

Instruments i/o tècniques: Documents d'avaluació continuada d'aquesta assignatura: PAC1. A més a més de les orientacions de consultor de la UOC. Còpies del treball d'avaluació continuada per a cada professional.

Indicadors d'avaluació: Correccions i comentaris de les professionals. 

diumenge, 21 de novembre del 2010

8. REUNIÓ DE TREBALL AMB CICLE INICIAL.

Aquest títol correspon a la quarta fase i s'ha realitzat durant la segona quinzena d'octubre amb una durada de 10 hores.

Objectius que vaig proposar van ser:

- Mostrar les proves que tradicionalment es passaven.
- Demanar la seva col·laboració per delimitar aspectes a tenir en compte en les propostes de canvi i/o de reestructuracions dins de les mateixes.

Els destinataris implicats són: professorat adscrit al Cicle Inicial, Cicle Mitjà i Cicle Superior (tutors i especialistes), la Tutora de pràctiques i la practicant.

Activitats i continguts: Presentació dels objectius del Pla de treball i de les proves existents i recullir les propostes que es plantegen en la reunió.

Instruments i/o tècniques: Les mostres de les proves de Llengua CAtalana dels anys anteriors. i també els llibres de lectura de Català de tots els cursos (1r, 2n, 3r, 4t, 5è i 6è).

Indicadors d'avaluació: Els acords presos en aquestes reunions.

En aquesta fase com ja s'havia acordat anteriorment ens vam reunir amb l'equip de Cicle Inicial.
Vaig mostrar les proves que es feien anteriorment i els professors del cicle van donar les seves opinions i comentaris. Per finalment acordar que les proves les tornaria a elaborar de nou, ja que les anteriors es van desestimar.

En una posterior reunió vaig presentar material nou, per tal que l'equip de cicle el valores

En la següent trobada amb CI van aportar els seus comentaris sobre les proves que havia elaborat, fent incidència sobre:

- Alguns redactats dels enunciats de les preguntes de comprensió.
- El tipus de lletra (lligada i majúscula de pal).
- El tamanys de la lletra.
- L'interliniat.
- Fer preguntes gradades: fàcils, intermitges i difícils.


dissabte, 13 de novembre del 2010

7. PAC3 - ANÀLISI DAFO.

L'anàlisi que presento té com a finalitat avaluar el funcionament general del centre educatiu on curso el Pràcticum I.
Es tracta d'una Escola Pública d'Educació Infantil i Primària i situada a les afores de Lleida. La temàtica concreta de la intervenció es basa en la revisió i reelaboració d'unes proves psicopedagògiques internes, sobre l'àreea instrumental de Llengua Catalana, aplicades a tots els cursos d'Educació Primària (1r, 2n, 3r, 4t, 5è i 6è). 
En aquest anàlisi hi ha quatre categories, dues fan referència a aspectes interns i les altres es refereixen a aspectes externs.

ANÀLISI 
DAFO
Situacions negatives
Situacions positives
INTERIOR (CONTROLABLES)
Debilitats:
* L'organització dificulta l'eficàcia i l'ús dels recursos humans.
* La quota de l’AMPA és elevada.
* Algunes famílies actualment tenen dificultats en pagar la quota de l’AMPA i això repercuteix en alguns recursos materials o en les activitats extraescolars.
* Cal pagar l’acollida matinal.
* Dificultats d’organització donat el nombre de professors en horaris, tutories, reunions, etc...
* Poc temps dedicat a la lectura i comprensió de llibre o conte.
* Manca alguna activitat extraescolar dedicada a fomentar la lectura als nens.
Fortaleses:
* Centre públic gestionat pel departament d’Ensenyament.
* Existeix un AMPA que gestiona el menjador, el transport i les activitats extraescolars, disposant dels recursos humans adequats com serien el monitors de menjador, d’esports, etc.
* El 98% de pares pertanyen a l’AMPA.
* L’AMPA posa a disposició del centre un psicòleg a temps parcial.
* Centre de doble línia que disposa de mestres tutors i especialistes (ed. musical, ed. Física, ed. Especial, etc...).
* L’escola disposa dels serveis de l’EAP (psicopedagog i logopeda).
* El centre s’ha reformat fa poc, ampliant les instal·lacions i està adaptat a les noves tecnologies.
* Disposa d’un pati molt gran amb diferents zones i molta vegetació.
* L’AMPA té un servei d’acollida matinal a partir de les 8 de matí.
* Bones instal·lacions educatives: aules, biblioteca, zones esportives, etc...
* Funcionament i implicació de l’AMPA.
* Bona imatge exterior.
* Participació en projectes educatius: PELE, llegim junts, llibres de text i agenda 21.
* La llengua vehicular del centre alhora de comunicar-se amb les famílies i amb les institucions és la Llengua Catalana, tan a nivell oral com escrit.
EXTERIOR (NO CONTROLABLES)
Amenaces:
* El centre està ubicat a les afores de la ciutat.
* No hi ha vivendes al voltant del centre escolar.
* Mancança de transport públic per accedir al centre.
* L’accés al centre a través/davant d’una carretera comarcal.
* Carretera molt transitada.
* Canvis de professorat per motius no controlables pel centre.
* Un 65% dels alumnes són de parla catalana i la resta de parla castellana.
* Hi ha més facilitat en adquirir publicacions en llengua castellana.
Oportunitats:
* Famílies de nivell mitjà-alt.
* Transport escolar gestionat per l’AMPA.
* El centre està ubicat pròxim a la població (a 6 km).
* Rotonda per facilitar l’accés al centre.
* Hi ha un tant per cent elevat de famílies de parla castellana que porten els seus fills en aquest centre per tal que puguin conèixer i emprar la llengua catalana adequadament.

divendres, 12 de novembre del 2010

6. REUNIÓ DE PRESENTACIÓ DEL PLA DE TREBALL.

Aquest títol correspon a la tercera fase i s'ha realitzat durant la primera quinzena d'octubre amb una durada de 9 hores.

Els objectius que vaig proposar van ser:

- Presentar la Proposta.
- Acordar la temporització adient per poder passar les proves.
- Mostrar i demanar el seu parer als destinataris sobre la proposta.

Els destinataris implicats són: la Directora, el Cap d'Estudis, els Coordinadors de Cicles, la Tutora de Pràctiques i la Practicant.

Activitats i continguts: Presentació i comentari de l'esborrany del Pla de TReball i estudi de la seva temporització.

Instruments i/o tècniques: Document d'avaluació continuada d'aquesta assignatura: PAC1. A més a més de les orientacions del consultor de la UOC. 

Indicadors d'avaluació: Acords presos en aquestes reunions.

En aquesta fase vaig presentar a l'equip directiu i als coordinadors de cicle, l'esborrany del Pla de Treball i estudi de la seva temporització. 

Vam acordar que les reunions de treball (FASE 4) seria per Cicles, començant per Cicle Inicial.