Cercar en aquest blog

dijous, 31 de març del 2011

1. CARACTERÍSTIQUES GENERALS DEL CENTRE I DEL SEU ENTORN.

L’escola Alba està situada a 4,5 km de Lleida, al municipi de Corbins, damunt d’un turó envoltat de pins, enmig de l’hortal del Segrià i davant del riu Segre. L’alumnat arriba a l’escola en transport escolar o bé en transport propi.
La majoria dels seus alumnes són de famílies catalanes o que porten anys establertes en el nostre país. La llengua materna de la major part és la catalana, però amb presència important d’alumnes de famílies de parla castellana o mixta (català i castellà). L’alumnat de procedència estrangera, tot i que ha augmentat de manera important en els darrers cursos, encara és minoritari.
El centre acull alumnes dels nivells d’educació Infantil a partir dels 3 anys i de Primària fins als 11-12 anys. La matrícula actual és de 454 alumnes, distribuïts de la següent manera: alumnes infantil: 146; alumnes Primària: 308.
Evolució de l’escola i titularitat actual:
L’escola Alba es va fundar el curs 1969-70. Els seus fundadors eren antics alumnes de l’institut-Escola de Barcelona.
Tenien com a objectiu que l’escola fos una escola catalana, activa i on s’apliqués el sistema de coeducació. Així es fundà la Promotora Cultural Societat Anònima (PROCSA). L’ànima i la gran impulsora d’aquest ideari ha estat durant molts anys (1969-1988) la seva fundadora i gran pedagoga Isabel A. i G.
El curs 1971-72, els mestres van construir la Societat Regular Col·lectiva “Arqué-Saltó i Companyia” i es creà l’Associació de Pares per recolzar la tasca pedagògica de l’escola. Poc després es va ampliar la Societat Regular Col·lectiva a pràcticament tots els mestres.
L’any 1981 es formà la “Cooperativa de Mestres, Escola Alba”. L’any 1983 es va promulgar la Llei de CEPEPC, per la qual les escoles privades que ho desitgessin i tinguessin els requeriments demanats, podien passar a la xarxa de les escoles públiques. Per comú acord de mestres i pares, l’escola s’acollí a aquesta llei i després d’un seguit de gestions, l’escola quedà integrada a la xarxa d’escoles públiques, l’1 de gener de 1988, depenent des d’aleshores del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
L’ajuntament de Lleida donà suport a aquesta integració fent-se càrrec de les despeses de manteniment, tot i que l’escola està situada en el terme municipal de Corbins.

diumenge, 27 de març del 2011

INICI PRÀCTICUM II

Aquest segon Pràcticum de psicopedagogia és la continuació del Pràcticum I. 
La intervenció psicopedagògica que realitzaré en les pràctiques suposarà una millora de la qualitat de l’ensenyament, en concret la Llengua Catalana i a donar a tots els alumnes les oportunitats educatives per al desenvolupament de les seves capacitats. 

L’objectiu que voldria assolir és l’elaboració i la realització d’unes proves de Llengua Catalana, que millorin la comprensió, l’habilitat lectora i en conjunt l’eficàcia lectora dels alumnes de Primària i sigui útil al professorat del centre.
El producte que acabaré elaborant serà un material i recurs didàctic a la vegada que seran unes proves psicopedagògiques sobre l’àrea instrumental de Llengua Catalana. 
Aquestes proves que es passaran a finals de cada cicle de Primària (2n, 4t i 6è) i permetran comparar l’evolució al llarg dels cursos, al passar-se cada any. A partir dels resultats obtinguts de les proves d’eficàcia lectora, establiria un Pla de millora consensuat amb l’equip docent, d’aquesta manera desenvolupar una millora de la comprensió, l’habilitat lectora i l’eficàcia lectora de l’alumnat.