Cercar en aquest blog

diumenge, 17 d’octubre del 2010

1. INTRODUCCIÓ

El meu interès i motivació pel món de la psicopedagogia vindria donada, pel fet de buscar resposta a la meva formació permanent i a la millora de la qualitat professional en la tasca docent.

La temàtica concreta de la intervenció es basa en la revisió i reelaboració d'unes proves psicopedagògiques internes, sobre l'àreea instrumental de Llengua Catalana, aplicades a tots els cursos d'Educació Primària (1r, 2n, 3r, 4t, 5è i 6è). Perquè hi ha una demanda per part del professorat per la millorar la comprensió lectora, la lectura, etc...

El context en el qual es desenvoluparan les pràctiques, seran dins l'àmbit educatiu formal de 0 a 18 anys,  en una Escola Pública de dues línies, d’Educació Infantil i Primària que està ubicada a l’extra-radi d’una ciutat. 

La meva proposta se situaria dins d’una intervenció de caire global i sistemàtica amb l’objectiu de contribuir a la millora de la qualitat educativa del centre en qüestió; i per això es coordinarà amb la psicòloga (tutora), els tutors, equips de cicle, si és el cas la logopeda, etc...
L'objectiu que voldria assolir és l'elaboració i reelaboració d'unes proves de Llengua Catalana, que millorin la comprensió lectora dels alumnes i sigui útil al professorat del centre.
El producte que acabaré elaborant serà un material i recurs didàctic a la vegada que seran unes proves psicopedagògiques sobre l'àrea instrumental de Llengua Catalana. Aquestes proves són internes que es passen cada any i permeten comparar l'evolució de l'alumnat al llag del temps.
La proposta de treball s’ha implementat d’acord amb les següents fases d’intervenció psicopedagògica:
a) Planificació de la tasca a desenvolupar.
b) Anàlisi de la informació.
c) Reunions de presentació del Pla de treball.
d) Reunions amb els equips de cicle (Inicial, Mitjà i Superior).
e) Participació en les reunions de coordinació trimestral que estableixen la Psicòloga de l’EAP i la Psicòloga del Gabinet d’Orientació Psicopedagògic (tutora).
f) Reelaboració de les proves de Llengua Catalana: després de les respectives reunions, de la recollida d’informació i mostres de les proves que es feien  anteriorment. Reelaborar les proves d’avaluació internes de Llengua Catalana de comprensió i velocitat lectora de primària (1r, 2n, 3r, 4t, 5è i 6è).
g) Acords sobre la presentació de les proves d’avaluació internes a nivell de cicles.
h) Intervenció amb l’alumnat en gran grup i a nivell individual.
i)  La correcció de les proves.
j)  Anàlisi i interpretació dels resultats.
k) Presentació dels resultats de cada nivell als tutors pertinents.
l)  Presentar al Claustre els resultats globals.
m) Orientacions per a la millora.
n) Recopilació del document de la Memòria del Practicum.

 

1 comentari:

  1. És interessant situar el projecte d'intervenció mitjançant aquesta introducció.

    ResponElimina