Cercar en aquest blog

diumenge, 31 d’octubre del 2010

5. ANÀLISI DE LA INFORMACIÓ.

Aquest títol correspon a la segona fase i s'ha realitzat durant el mes de setembre aproximadament amb una durada de 20 hores.

Els objectius que vaig proposar van ser:

- Revisar les proves existents de Llengua Catalana de cada curs,
- Recollida de tota la documentació i
- Fer-ne un estudi a fons. 

Els destinataris implicats són: La Tutora de pràctiques i la practicant.
Activitats i continguts: Recull de tota la documentació delgabinet sobre avaluació interna.

Instruments i/o tècniques:  Carpeta amb tota la documentació i mostres de les proves existents.

Indicadors d'avaluació: Compliment dels objectius proposats en aquesta fase.


En aquesta fase vaig revisar les proves de comprensió lectora existents de Llengua Catalana a partir dels exemplars que em va proporcionar la tutora de pràctiques, resultant que bàsicament aquestes proves remetien al llibre de: CANALS R. i col·laboradors. (1999).  Proves Psicopedagògiques d’aprenentatges instrumentals. Cicle Inicial, Mitjà i 1r nivell Cicle Superior de Primària. Barcelona. Onda.

També vaig tenir en compte els comentaris referents a les antigues proves d'alguns professors, que em va transmetre la tutora de pràctiques.

Un cop tenia tota la informació recollida i fet una lectura a fons de totes les proves de comprensió lectora i bibliografia; em vaig fixar per fer l'estudi a fons en aquests aspectes següents:

- Tema atractiu del text de la lectura.

- Vocabulari adequat a l'edat del nen.

- Enunciat entenedor i proper (em refereixo que el nen estigui habituat en aquest tipus d'exercicis, com pot ser, encercla, ordena, relaciona, etc...)

- La grafia, el tipus de lletra, és a dir, d'impremta, lligada, de pal.

- La relació del conjunt de les activitats plantejades en la prova de comprensió, és a dir, que les preguntes estiguin relacionades en un mateix context.  

Per fer aquest estudi a fons anava apuntant en un full els diferents aspectes que creia que es podien millorar.


1 comentari:

  1. Aquestes sessions que sintetitzes són força interessants i podries donar més informació d'elles. Per exemple: quin tipus de proves feien servir, quins criteris has utilitzat per analitzar-les, etc.

    ResponElimina