Cercar en aquest blog

divendres, 29 d’octubre del 2010

4. BIBLIOGRAFIA....

Aquesta és la bibliografia que estic consultant fins ara i la considero prou important per penjar-la aquí: 
  

->BISQUERRA, Rafael. (1994). Eficiencia Lectora. La medición para su desarrollo. Barcelona. Centro de Estudios Adams. 
->BISQUERRA, Rafael. (1994). Eficiència Lectora. La mesura per al desenvolupament. Exercicis i Barems. Barcelona. Centre d'Estudis Adams. Aquests dos llibres els vaig mirar per damunt en la FASE 2 (Anàlisi de la informació), però encara em falta fer una lectura a fons
    El primer llibre es divideix en dues parts; la primera exposa un procediment per mesurar l'eficiència lectora (velocitat i comprensió) i la segona, s'utilitzen aquests procediments per contribuir al desenvolupament de les habilitats lectores.
    El segon llibre és un recull de proves per mesurar el rendiment en la lectura des d'alumnes de primer curs de primària fins a persones adultes. I es completen amb els barems de velocitat lectora per a tots els nivells educatius, tant en català com en castellà

->CANALS R. i col·laboradors. (1999).  Proves Psicopedagògiques d’aprenentatges instrumentals. Cicle Inicial, Mitjà i 1r nivell Cicle Superior de Primària. Barcelona. Onda.
->CANALS R. i col·laboradors. (1998). Proves Psicopedagògiques d’aprenentatges instrumentals. Sisè de Primària. Barcelona. Onda. 
    Aquests dos llibres són els que he consultat també en la FASE 2 facilitats per l'escola que estic fent les pràctiques, ja que eren les proves que antigament passaven. Són proves de rapidesa i comprensió lectora de Català i Castellà i problemes i càlcul de Matemàtiques.
 
->CATALÀ, G., CATALÀ, M., MOLINA, E. i MONCLÚS, R. Avaluació de la comprensió lectora. Vol. I i II. (2001). Barcelona. Ed. Graó. Aquest llibre també l'he consultat en la FASE 2, com a llibre interessant, ja que tracta de proves de comprensió lerctora; ofereix proves d'avaluació de la comprensió lectora i a partir de l'anàlisi d'aquestes proves, es pot ajustar la intervenció pedagògica a les necessitats de cada escolar i a les de tot el grup classe en general. També es faciliten guions d'observació i es donen orientacions i propostes concretes de treball per enfocar adequadament el procés lector.
    És un material que vaig recomanar per al professorat, per passar-les a nivell del grup classe.

->ZABALA, Antoni. (2007). La pràctica educativa. Com ensenyar. Barcelona. Ed. Graó. Aquest llibre ja fa temps que el tinc, però crec que és important ja que tracta de la pràctica educativa en general, del paper del professorat i l'alumnat, de les interaccions que es produeixen a classe, de l'organització de l'espai, de l'avaluació, etc... l'autor d'aquest llibre dóna pautes i orientacions sobre l'acció educativa a l'aula, tot reflexionant sobre la pròpia pràctica i així poder millorar-la.

1 comentari:

  1. Sobre la bibliografia podries fer cinc cèntims dels llibres que t'estan resultant més útils i en quins aspectes o fases els fas servir.

    ResponElimina