Cercar en aquest blog

divendres, 1 d’abril del 2011

2. FASES DEL PLA DE TREBALL.

Les fases que realitzaré en el Pràcticum II  amb el seguiment de la tutora de pràctiques del centre, seran les següents:
1. Acords sobre la presentació i organització de les proves d’avaluació internes a nivell de cicles: Fer una segona volta de reunions amb els equips de cicle amb la finalitat de què el professorat doni el vist-i-plau als diferents ítems de les proves i per a concretar aspectes d’organització (còpies, instruments, disposició de l’alumnat, etc...) doncs hi haurà sessions en gran grup, però també hi haurà intervencions a nivell individual. 
2. Elaborar els instruments de mesura i les fòrmules per poder mesurar els ítems: Elaborar les graelles que serviran per recollir tota la informació necessària i a més a més les fòrmules per poder calcular els ítems avaluats.
3. Establir els barems de les proves i els nivells: Establir la puntuació de cada pregunta i finalment els seus nivells.
4. Validació de les proves amb subjectes externs: Consta de passar les proves elaborades en uns altres subjectes que no siguin els del centre on estic fent les pràctiques i així poder comprovar si s'ajusten a les edats, si cal fer alguna modificació pel que fa als tipus d'exercicis, etc...
5. Intervenció amb l’alumnat a nivell individual i en gran grup són les sessions en què l’alumnat treballa fent els diferents apartats de les proves.
6. La correcció de les proves: És una tasca important a fer dins el Pla de Treball, sobretot per la despesa de temps que suposarà. S’ha tractat d’una correcció el més objectiva possible, amb uns barems clars i prèviament establerts.
7. Anàlisi i interpretació dels resultats: Es tractarà de reflexar els resultats de  cadascun dels grups-classe per tal de veure què, on i quan els alumnes fallen uns conceptes determinats i per altra banda, quins altres resulten més exitosos. En aquesta fase es recull informació a nivell de cada alumne i també del grup-classe.
8. Orientacions per a la millora: La finalitat darrera és que els resultats ens facin reflexionar sobre què caldria millorar i com es pot fer, a partir de la realitat escolar. En definitiva, caldrà acordar possibles mesures per a la millora, a partir de l’anàlisi conjunt entre tots els professionals implicats en la tasca educativa.
9. Presentació dels resultats de cada nivell als tutors pertinents: per tal de fer-ne una interpretació el més adequada possible en relació als objectius establerts. 
10. Presentació dels resultats globals a la Coordinació  Pedagògica: a nivell general s’establirà una comparança amb resultats d’anys anteriors. Totes aquestes tasques de la valoració formen part d’un concepte d’avaluació dinàmica (què fallem?) per tal de ser-ne conscients i poder millorar la pràctica educativa.

11. Recopilació del document de la Memòria del Pràcticum: Aquesta fase, suposa el final de tot el procés de desenvolupament del Pla de Treball, donant forma escrita a les idees que han construït el contingut intel·lectual de les pràctiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada