Aquest títol correspon a la segona fase i s'ha realitzat durant la tercera setmana de març amb una durada de 6 hores.
Objectius que vaig proposar van ser:
- El professorat ha de donar el vist-i-plau als diferents ítems de les proves.
- Concretar aspectes d'organització com les còpies, instruments, disposició de l'alumnat, espais disponibles per realitzar les proves, etc... doncs hi haurà sessions en gran grup, però també hi haurà intervencions a nivell individual.
- Establir les normes d'aplicació de les proves i
- Establir el calendari per poder passar les proves.
Els destinataris implicats són: Professorat adscrit a cada cicle (tutors i especialistes), el grup de coordinadors pedagògics, la Tutora de Pràctiques i la practicant.
Activitats i continguts: Acord sobre les proves elaborades i organització del procés. Establir les normes més generals d'aplicació de les proves. Establir el calendari.
Instruments i/o tècniques: Mostres de les proves de Llengua Catalana amb el nou format de presentació. El calendari escolar.
Bibliografia consultada:
Bibliografia consultada:
->CANALS R. i col·laboradors. (1999). Proves Psicopedagògiques d’aprenentatges instrumentals. Cicle Inicial, Mitjà i 1r nivell Cicle Superior de Primària. Barcelona. Onda.
Indicadors d'avaluació: Correccions i comentaris dels professionals.
En aquesta fase es van decidir vàries coses alhora, per una part, la coordinació pedagògica (juntament amb direcció) van establir els dies per poder realitzar les proves, quedant d'aquesta manera:
Cicle Inicial: 5 i 6 de Maig.
Cicle Mitjà: 5 i 6 de Maig.
Cicle Superior: 28 i 29 d'abril.
Prova individual (lectura) es farà a la tutoria del cicle corresponent
Prova col·lectiva (comprensió) es farà al menjador del centre
Prova individual (lectura) es farà a la tutoria del cicle corresponent
Prova col·lectiva (comprensió) es farà al menjador del centre
Es van presentar les proves definitives a cada coordinador de cicle, per tornar a recordar les proves i donar-hi l'últim cop d'ull i la seva aprovació.
També es va decidir alguns aspectes de presentació de les proves, com per exemple: la lectura ha d'ocupar un full i mig; les preguntes de comprensió ha de tenir una extensió de tres fulls (sempre pensant amb els més petits, els de 2n de Cicle Inicial), perquè si no es fa molt feixuc i els nens els hi costa mantenir la concentració.
També per la meva part vaig redactar les normes generals d'aplicació de les proves, però entre tots els implicats en va sortir alguna més o simplement es van modificar fins tenir el redactat final.
Tenir en compte el número d'exemplars que s'hauran de tenir a disposició de l'alumnat respectiu. En la prova individual (lectura) l'alumne disposarà d'un exemplar on hi ha el text, que serà utilitzat per la resta dels alumnes, donat que el mestre que passi la prova disposarà d'un exemplar per daca alumne on farà les anotacions adients. En la prova col·lectiva (comprensió) cada alumne disposarà d'un exemplar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada